راهنمای دریافت خسارت بیمه تکمیلی بیمه ایران

 

برای دریافت خسارت بیمه شدگان ارجمند از دو روش مستقیم و غیر مستقیم میتوانند استفاده کنند.

 

روش غیر مستقیم :

در این روش برای اولین بار در صنعت بیمه کشور بیمه ایران با راه اندازی سیستم آنلاین سدا و فراهم کردن امکان دسترسی بیمارستانها و مراکز درمانی طرف قرارداد به اطلاعات بیمه شدگان و شرایط قراردادها این امکان را فراهم کرده است که بیمه شدگان عزیز با مراجعه به کلیه مراکز درمانی و بیمارستان های طرف قرارداد بصورت شبانه روزی و ارائه کارت ملی و بدون نیاز به ارائه معرفینامه پذیرش شده و بدون پرداخت هزینه بطور مستقیم خدمات درمانی را تا سقف تعهدات بیمه نامه بر اساس تعرفه های ابلاغ شده از سوی هیات وزیران دریافت کنند . بدیهی است پرداخت فرانشیز به عهده بیمه شدگان خواهد بود . لیست بیمارستان های طرف قرارداد با بیمه تکمیلی بیمه ایران را میتوانید از لینک زیر مشاهده کنید.

 

مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه ایران

 

روش مستقیم :

در این روش در صورتی که بیمارستان یا مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه ایران نبودند میبایست بیمه شده هزینه ها را شخصا پرداخت کرده و با ارائه مدارک به شرکت بیمه نسبت به دریافت خسارت اقدام نماید.

 

مدارک لازم برای پرداخت خسارت در بخش سرپایی :

۱- دستور پزشک معالج

۲- اصل فاکتور یا صورت حساب پرداخت شده

۳- کپی گزارش

 

نحوه دریافت گزارش خسارت های دریافت شده :

جهت دریافت گزارش خسارت های ثبت شده به این لینک مراجعه کنید و در قسمت ثبت اطلاعات کاربری پس از تکمیل اطلاعات درخواست شده رمز یا کد تایید به موبایل شما ارسال خواهد شد. با ورود کد ملی به عنوان نام کاربری و رمز ارسالی می توانید گزارش خسارت های ثبت شده در سامانه بیمه تکمیلی بیمه ایران (سدا ) را که مربوط به شما و خانواده تحت تکفل شماست را مشاهده نمایید .